lördag 27 februari 2010

Blommor




Vet inte om det är längtan efter vår och sommar som gjort det. Men nu har jag fått dille på virkade blommor. Inspiration har jag fått av Odd-Molly och av kära vännen Mia, som gör alldeles fantastiska små blommor (titta på bilden nedan, som visar Mias blomhav).




Garnet till min nya väldigt rosa mössa hittade jag i garnaffären här i Sundbyberg igår. Det känns mycket mjukt och gosigt och är Alpacka Silk från Hjertegarn. Jag slog till med två nystan och stickar med dubbelt garn med stickor fem. Den ska prydas med virkade blommor i Drops Alpacka.















3 kommentarer:

  1. Blir så snyggt!! Och betydligt mer prisvärt än Odd mollys för 800 kr! Vi ses kanske i morgon på Riddersvik. /Marika

    SvaraRadera
  2. Hahaha blommor kan man aldrig få för många av!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ser ju ut att bli en kanonfin mössa!! Hoppas du haft en skön helg :) Jag är för tillfället mest en förvirrad och aningen panikslagen lägenhetsleterska. Kram!

    SvaraRadera